Slide 1
Wie zijn wij?

Maak kennis

Wie zijn wij

De Dullertsstichting is een goede doelenfonds en bestaat sinds 1882. De Arnhemmer Willem Hendrik Dullert liet na zijn dood vrijwel zijn hele vermogen na aan deze door hem in het leven geroepen stichting. In de statuten van de stichting staat als voorwaarde dat alleen inwoners van de gemeenten Arnhem, Duiven, Westervoort, Renkum, Rheden, Rozendaal en de voormalige gemeente Huissen gebruik kunnen maken van het fonds. Sindsdien ontvingen al vele cliënten en instellingen in deze gemeenten steun van de stichting.

Aanvullende hulp

In vroegere tijden waren giften vooral bestemd voor eerste levensbehoeften. Vandaag de dag kunnen mensen aankloppen bij de overheid, die voorzieningen heeft als de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of Bijzondere Bijstand. Maar als iemand ook daarvoor niet in aanmerking komt, wat dan? Stel dat een gehandicapte geen fiets met trapondersteuning kan betalen of dat een kind dure geneesmiddelen nodig heeft, die door de verzekering niet worden vergoed? In dit soort gevallen kan de Dullertsstichting bijspringen. Want elk mens moet de kans krijgen een goed leven te leiden.

Verwijzers

Zo zijn er heel wat mensen die buiten hun schuld om in een financieel problematische situatie zitten. Hoe zij ons weten te vinden? Consulenten, therapeuten,  welzijnswerkers, medewerkers van maatschappelijke en kerkelijke instellingen, maar ook buren of bekenden sturen ons aanvragen voor cliënten. Daarnaast benaderen de diverse gemeenten ons over personen die hulp kunnen gebruiken.